30 august 2014

En uge i smertehelvede


Efter et styrt med dertil hørende hudafskrabninger på venstre knæ... tog jeg ind i vores lokale håndkøbsudsalg, som modsat mange andre, er rigtigt stort. Jeg havde opfattelsen af, at personalet der (som på almindelige apoteker) skulle være uddannede for at måtte vejlede kunder mht. medicin. Men sådan ligger landet åbenbart ikke.

Jeg blev rådet til, at holde områderne rene (klart siger sig selv) med hud desinfekserende sæbe og efterfølgende give områderne luft, så de kunne tørre. Desuden solgte hun mig en del plaster, som huden kunne ånde igennem.

Dagene gik... og jeg gik mere og mere dårligt, så jeg valgte at opsøge min læge, noget jeg i begyndelsen havde fravalgt, netop fordi det "kun" var en hudafskrabning. Der var heldigvis ikke gået betændelse i, men sårrene ville ikke hele.

Jeg kom under "kærlig" behandling, hvor hun fjernede sår og skorper. Blev renset med saltvand og fik plaster på, som kunne holde på fugten. Og så var den skid slået. Min læge var mildest talt rystet over den rådgivning, jeg havde fået... en rådgivning stik modsat af, hvad man skal gøre.

Efterfølgende kan jeg godt se, at lægens forklaring om, at huden skal have fugt er logik... og at fugt er ensbetydende med vand, og ikke skrappe midler, men det er nemt at være bagklog. Dog ved jeg nu, at jeg ikke mere fremover stoler blindt på andre end min læge. Jeg vil ikke ligefrem påstå, at jeg hopper og danser rundt endnu... men det går 70% bedre og jeg stønner næsten ikke mere :-D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar