07 januar 2014

Små lokkende butikker

De dukker efterhånden op alle steder... de små etniske butikker... og deres tiltrækningskraft på mig er enorm. De fremmedartede ting på hylderne, krydderierne, dåserne, poserne, de store sække med ris, små kartonner med en (for mig) uforståelig skrift. Frugt og grønt med underlige udseender... og ekspedienterne i farvestrålende gevandter, som altid er smilende og imødekommende.

Desværre er min lungekapacitet slet ikke gearet til mange af de butikker. De ekstremt parfumerede sæber, røgelse spindene og ikke mindst olielamper med duft... får mig til at gispe efter vejret. Egentlig fatter jeg slet ikke, at det er lovligt at sælge fødevarer, der har stået i de omgivelser. Og mon ikke de tager smag?? Men ok... med en smiley på døren, må man vel formode, at alt er i den skønneste orden.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar