01 juli 2013

Storkenæb


 
Geranium platypetalum

40-60 cm. Høj bunddækkende staude.
Opret, kraftig vækst.
Breder sig kun moderat i tuerne.
Grønne, bølgede, 7-9 lappede, tæt behårede, pelargonieligende blade.
Fine efterårsfarver.
Lilla blomster med mørke åre.
Blomstrer i juni-juli.
Den skal placeres i sol-halvskygge.
Plantes i alm. god, veldrænet havejord.
Stiller ikke store krav til jordbunden, blot den ikke er for tung.

Storkenæb er en af de sikreste "gen-blomstrer", og kan næsten ikke klippe den for hårdt ned.


Følg mig via Bloglovin' J
 

2 kommentarer:

  1. Så er det vidst i dag, at GFC lukker ned.
    & da du har fulgt min blog der, ville det betyde ekstremt meget, hvis du ville følge mig via Bloglovin'. (selvfølgelig hvis du stadig er interesseret i at følge mig & min blog:-))

    God sommer ♥
    Mange knus Michelle Eckert
    http://giveyourdaycolors.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Michella ;-D
      Jeg følger dig skam allerede via Bloglovin' ;-D
      Rigtig god sommer til dig og dine.
      - Pia

      Slet